هر آنچه که باید از خرید و مزایده دامنه بدانید
نوشته شده توسط : shaapaarak

دامین یا دامنه یک عبارت با کاراکترهای حروف، عدد و dash (-) است که برای شناختن یک سایت نام ‌گذاری می ‌شود و از سه بخش: نام دامنه، نقطه میانی (دات) و پسوند دامنه تشکیل ‌شده است. مزایده دامنه نیز به معنی به فروش گذاشتن لینک های مختلف و فروش دامنه ها است.

به‌عنوان‌ مثال nam.ir یک دامنه است که اسم آن nam و پسوند آن ir و دات بخش میانی بین نام و پسوند است.

باید در نظر داشته باشید دامنه یک اسم اختصاصی است و وقتی برای یک سایت در نظر گرفته‌ شده و به ثبت رسیده باشد برای دیگران قابل ‌استفاده  نیست. توجه داشته باشید که اگر اسم دامنه با محتوا و کارایی سایت شما هماهنگ و هم‌خوانی داشته باشد یک امتیاز خوب برای جذب کاربران سایت شماست. 

معمولا انتخاب اسم دامنه بر اساس دو بخش زیر است:

عامیانه: مانند اکثر اسم ‌هایی است که دیده می‌ شوند و فقط هدف عنوان برند و اسم سایت است.

نام شخصی: گاهی اوقات افراد با توجه به حرفه و توانایی‌ هایی که دارند سایتی برای خود می‌ سازند و اسم دامین اسم شخصی آن‌ها است.

مزایده دامنه

مراحل چرخه، توضیحی درباره پروسه ثبت‌ تا حذف دامنه است. در تمام این دنیا این چرخه ثابت است اما جزئیات آن وابسته به صلاح‌دید شرکت ‌های خدمات ثبت است.

  1. ثبت (registration): روش ثبت‌ وابسته به شرکتی است که دامین خود را در آن ثبت می‌ کنید. معمولاً از 1 تا 10 سال می ‌توانید دامنه خود را ثبت کرده و هزینه مورد نظر را واریز کنید.

  2. انقضا (Expired): تاریخی که مدت ‌زمان ثبت شما به اتمام می ‌رسد و باید دوباره دامنه را تمدید کنید. معمولاً 30 تا 45 روز فرصت دارید تا با قیمت عادی دامین خودتان را تمدید کنید.

  3. باز خرید (Redemption): وقتی دامین شما در این حالت قرار می ‌گیرد جریمه به شما تعلق می ‌گیرد و 30 روز فرصت دارید تا با قیمت 5 برابر آن را تمدید کنید.

  4. دوره حذف (Pending delete): وقتی دامین شما در این حالت قرار بگیرد فرصتی برای تمدید ندارید و طبق صلاح ‌دید شرکت موردنظر، دامنه شما به مزایده گذاشته می‌شود و در اختیار دیگران قرار می ‌گیرد.

  5. آزاد (Available): وقتی دامنه شما در این حالت قرار بگیرد به این منظور است که دامین شما حذف ‌شده و دیگر سایت شما دیده نمی‌ شود.

مزایده دامنه در نام

افرادی وجود دارند که با شناسایی دامنه‌های مناسب و یا تحت نام برندهای خاص اقدام به ثبت و یا شرکت در مزایده دامنه می‌ نمایند، به این امید که در آینده یک مشتری به آنها نیاز داشته باشد و با قیمت بالاتری آنها را خریداری نماید. چنین افرادی عموما صفحه‌ای را در دامنه بارگذاری می ‌کنند که اشاره به فروشی بودن دامنه خواهد داشت و شما از طریق اطلاعات تماس درج شده می‌ توانید اقدام به مذاکره و مزایده دامنه نمایید.

در برخی از مواقع ممکن است دامنه‌ای توسط افراد به ثبت برسند اما به هر دلیلی به آن نیاز نداشته باشند و یا به صورت کلی از آن استفاده نکنند. در چنین مواقعی شما می توانید از طریق اطلاعات تماس درج شده در whois دامنه اقدام به بررسی مالکیت دامنه نموده و اطلاعات مربوطه را استخراج نمایید. در نهایت با مکاتبه و مذاکره می‌توانید دامنه را در اختیار بگیرید.

سایت تخصصی و آموزشی نام اطلاعات و مشاوره لازم برای انتخاب دامنه و شرکت در مزایده دامنه را در اختیار شما قرار میدهد.

 





:: برچسب‌ها: مزایده دامنه , خرید دامنه , نام ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: